Monday, September 7, 2015

Belajar mensyukuri

3 hari yang lepas aku menghadari satu intensif seminar yang sangat hebat memberi impak besar buat diriku yang hanyut dibuai arus dunia yang sekian hari sekian cepat. Sehingga aku terlupa apa sebenarnya tujuanku di sini. Aku sekian hari makin tenggelam dan tenggelam di dalam lautan yang besar itu. Makin jauh dan makin jauh dari tujuan asalnya. Aku digelapkan dengan penghargaan dunia. Aku dikabusi dengan kesenangan dunia. Aku ditutupi dengan selimut hitam yang tidak membenarkan cahaya menembusinya.

Syukur aku kini diberikan kesedaran oleh Illahi atas kekhilafanku ini. Atas ketidak kesedaran aku selama ini. Hari ini aku rasa sangat bahagia. Menikmati saat ini.Menikmati perjalanan hidupku hari ini bukan yang semalam mahupun bukan yang esok hari juga. Hari ini adalah hadiah yang perlu aku nikmati agar merasai nikmat yang Allah sentiasa berikan kepadaku.

Terima kasih Allah....Terima kasih Allah...Terima kasih Allah membuka mata hatiku kembali.

No comments: