Monday, July 27, 2009

UTP

Itulah satu nama yg sgt sinonim dlm kehidupanku...UTP...Universiti Teknologi Petronas...di situlah aku mentelaah dan menyambung pelajaranku...di situlah juga tempatnya yg membolehkan aku mengenggam segulung ijazah buat aku teruskan kehidupanku yg seterusnya...

Jumaat yg lalu aku kembali ke situ semula setelah 3 tahun meninggalkannya...pelbagai perubahan telah berlaku...terkenang aku kepada memori2 indah aku di UTP...gelak tawa bersama teman2 seperjuangan...kisah2 lucu...kisah2 duka mahupun skandal2 aku di utp...begitu indah saat itu..kenangan2 itu seperti hidup semula kala aku berada di situ...terlalu istimewa kenangan itu...aku begitu merinduinya...merindui teman2ku jua...begitu pantas masa berlalu hanya memori akan terus tersemat di dalam jiwa dan mindaku...

Mengingat kembali zaman universitiku...aku mula merindui diriku yg dulu...seorg budak universiti yg naif...yg enjoying every moment of the univesity day...memori abah turut bersamaku pada masa itu...abah akan mengambil dan menghantarku ke universiti setiap kali cuti semester...atau pun kalo abah nak anto makanan dia sanggup drive dr ipoh dan hantar kat aku di utp...abah...aku sgt2 merindui dirinya..(al-fatihah buat abah yg tercinta).

UTP.....satu tempat yg penuh dgn memori yg tidak dapat aku lupakan seumur hidupku...:)

2 comments:

nobody said...

i miss utp too. really.

The Street Walk of Life said...

nanti kita pi sana sesama erk...sajer jejln melawat utp k..:D