Thursday, September 3, 2009

Mencari Ketenangan

Aku terasa diri aku begitu stress dihumbankan dengan seribu satu soalan dan masalah yg perlu diselesaikan...urat2 di kepalaku seperti memaksa2 aku utk terus mengeluarkan idea bagaimana untuk memperoleh ketenangan diriku ini...kalo setiap benda aku perlu pikir...dan org lain hanya mengambil jln mudah utk semua itu...sudah semestinya aku dibebani dgn masalah tersebut...aku ingin marah...nafsu amarah aku meronta2 utk suatu kemarahan dan kepanasan diri mendidih2 di hati aku...namun aku perlu bertenang...beristighfar byk2...ingat Allah...berzikir supaya semua ini dpt dikurangkan...mungkin masih ada kekurangan dlm diriku yg aku perlu perbaiki ini...aku mohon kekuatan...petunjuk dan hidayah dr Mu...Ya Allah...moga aku dpt menerokai ketenangan yg aku inginkan itu...tiada gunanya hidup 1000 thn sekali pun tanpa ketenangan yg hanya boleh diperolehi dgn menadah tgn dan memohon pada Illahi...moga diberi ketenangan itu dlm hidupku ini...setiap nafasku ini semakin menghampiri kematiannya...tp ketenangan itu masih perlu aku cari...

1 comment:

The Momster said...

isyy.. macam berat je iza! sabar byk2... ingat Allah selalu, insyaAllah. :)