Thursday, February 12, 2009

Patutkah seorang Islam menyambut Valentine day?

Valentine day....haaa...lagi beberapa hari agi jer...ari sabtu nie valentine day la kan...semua org sedia maklum...termasuk la aku nie sekali kan...so ini tajuk aku ari nie...patut ker seorg islam menyambut Valentine Day? atau org panggil V day....well aku masa universiti dulu2 aku ada wat kajian pasal Valentine Day nie...dr mana asalnya..knp org sambut valentine nie dan semua2 hal pasal valentine nie ler kan...so mmg x menepati la dgn agama Islam nie...semlm nak jdkan cerita, aku terbaca satu ruangan kat akhbar yg menyatakan bagaimana anak2 muda di negara ini yg beragama islam menyambut Valentine Day nie tanpa tahu apa yg tersirat disebalik sambutan itu...so nie sedikit sebanyak la pasal Valentine Day nie:

http://www.history.com/content/valentine/history-of-valentine-s-day

So aku nak tiru tread mark Nabil jap...Lu pikirlah sendiri kan...mau sambut atau tidak...tp dah sah2 mengatakan bukan mengikut ajaran agama kita...walaupun utk suka2 kan...masih menjadi persoalan jugak...sebab itu sambutan utk agama lain...bukan kita....well...aku xleh comment byk2 nanti blog aku kena ban laks...hahaha...walau rock2 aku nie...aku tau gaks agama k...jgn pandang org sebelah mata k..hahaha...sengal jer statement aku nie kan...so it's up to u all la....tepuk dada tanya selera...jgn tanya org...hahaha...

No comments: