Wednesday, January 20, 2010

Kematian itu sesuatu yg pasti

Hari ini aku dikejutkan dengan satu lg pemergian yg abadi....kwn kpd kwnku yg sebaya aku telah dipanggil seruan Illahi...melihat keadaan kereta yg remuk itu memilukan hati aku...mula2 aku ingatkan aku tidak kenal sapa yg dimaksudkan...rupa-rupanya mamat nie mmg mamat utp yg pernah aku lihat di sana...maut tidak kira usia...rupa...harta mahupun apa sahaja...setiap perjanjian telah dibuat dgn penciptaNya...smp sahaja ajal kita tetap akan dijemput berjumpa dgn Yg Maha Esa...kematian menginsafkan kita...setiap kali jika aku teringat pasal ini pasti aku takut...begitu byk dosa yg telah aku lakukan....hanya mampu memohon Ihsan Illahi untuk mengampunkan dosa2 aku nie...Ya Allah ampunkanlah dosa2 hambamu yg kerdil ini...sayup hati aku mengingatkannya...Kematian sesuatu yg pasti...dan ianya pasti akan datang...tetapi bila masanya hanya itu kita tidak tahu...

No comments: