Friday, September 12, 2008

Kehidupan...

Kehidupan...
Keindahan yg tak terucap kala kebahagian yg kulalui...
Keperitan yg tak terucap jua kala malapetaka menimpa...
Senyuman dan tawa ria kala kegembiraan melanda...
Tangisan dan kedukaan kala kesedihan menimpa...

Kehidupan...
Aku diajar erti kehidupan kala aku dilahirkan lagi..
Aku diajar erti kesusahan hidup dr zaman kecilku...
Aku diajar erti kebahagian bersama keluargaku..
Walaubagaimana ombaknya aku tetap laluinya...

Kehidupan...
Aku hampir meniti kematian satu saat dahulu...
Aku hampir lenyap dlm dunia ini...
Menutupi mata meninggalkan kehidupan ini..
Namun aku masih di sini kerna belum ajalku...

Kehidupan...
Pelbagai yang telah kutempuhi...
Kadang2 aku rasa ingin mengalah menempuhi dugaannya...
Namun aku perlu terus berdiri..
Demi org2 tersayang di sampingku...

Kehidupan...
Berapa lama lagi mampu aku bertahan...
Berapa banyak dugaan lagi...
Atau mungkin ini kehidupan yang aku perlu tempuhi...
Onak2 berduri di samping disulami bunga2 indah disisinya...

Nukilan : eyza

No comments: